WSJ: Miks toidupoest enam kõike ei saa (5)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Smithfieldi liha Piggly Wiggly poes Mount Pleasanti külas Wisconsinis 2020. aasta 3. mail.
Smithfieldi liha Piggly Wiggly poes Mount Pleasanti külas Wisconsinis 2020. aasta 3. mail. Foto: Mark Hertzberg/ZUMAPRESS.com

Toidukaupade ketid maadlevad tänaseni tarneraskustega, mis mõnede tegevjuhtide hinnangul on tõsisemad kui 2020. aasta kevadel, mil teatud kaupu niivõrd palavikuliselt varuks koguti, et ladudesse haigutavad augud järele jäid.

Nagu tunnistavad tippjuhid, tekib uusi probleeme juurde iga nädalaga, kusjuures peamisteks põhjusteks on töökäte nappus ja toorainete puudus. Nii näiteks on raske leida külmutatud vahvleid ja jooke ning mõnede toidufirmade arvates kestavad katkestused tulevasse aastasse välja. Nappus närib järjest laiemat tootespektrit ning logistilised väljakutsed on kuhjumas paljude jaemüüjate peade kohale.

Louisianas baseeruva Rouses Marketsi tegevjuht Donny Rouse ütles, et tal on lettide ja riiulite täitmisega tõsiseid raskusi. Puudu jääb kõigest, lemmikloomatoidust kuni konservideni välja. Nende enam kui 60 kauplusega kett saab mõnikord kätte vaid närused 40% protsenti tellitud kaubast ning seetõttu on Rouse oma meeskonnaga hakanud asju tellima varem, ja sagedamini. Enne pandeemiat sai Rouses kätte tublisti üle 90% tellimustest.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles