WSJ: Sotsiaalmeediastaarid, kes liigutavad turgusid

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Noor naisterahvas luksusliku ärilennuki salongiks kujundatud stuudios selfit tegemas.
Noor naisterahvas luksusliku ärilennuki salongiks kujundatud stuudios selfit tegemas. Foto: ANTONIO BAT/EPA

Paari aasta eest oli Kevin Paffrath lihtsalt üks 29-aastane kinnisvaramaakler ja kahe lapse isa, kes elas California rannikulinnas Venturas, teenis enamuse oma sissetulekutest eluasememüügilt ning natuke lisaks videotelt koduostmise teemadel.

Täna on ta influencer ehk mõjutaja MeetKevin, kellel YouTube’is tellijaid tervelt 1,7 miljonit. Tüüpilisel päeval teeb ta mitu tundi otseülekannet, kus ajab börsijuttu ning pritsib kui kuulipildujast investeerimisalaseid nõuandeid, samal ajal enda üle nalja heites. Ta aasib kommenteerijatega, pingutab üle briti aktsendiga ning rüüpab kohvi oma kodustuudio seina taustal täis kirevaid plakateid, kus ühtlasi ripub türkiissinine elektrikitarr. Lisaks otseülekannetele on ta teinud ka sadu videoid igasugustel investeerimisnõustamist puudutavatel teemadel.

«Varem ma veetsin ühe kliendiga kolm või neli tundi ja rääkisin talle kinnisvarast, mille nad alla turuväärtust osta saaks, ja kui mul vedas, siis võibolla poolteist kuud hiljem tõi see inimene mulle sisse 10 000 dollarit,» ütles Paffrath. «Täna on 10 000 dollarit mu jaoks vilets päev. Mõjutamine on kõik muu välja tõrjunud.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles