WSJ: Facebook/Ray-Ban nutiprillid on nii lahedad kui jubedad

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Naine Ray-Ban'i ja Facebooki nutiprillidega. Lähedalseisjad ei pruugi teadagi, et ta neid parasjagu pildistab või filmib.
Naine Ray-Ban'i ja Facebooki nutiprillidega. Lähedalseisjad ei pruugi teadagi, et ta neid parasjagu pildistab või filmib. Foto: HANDOUT/AFP

Et kas mul oli imelik tunne ema ja tädi filmida ning nemad ei teadnudki? Ja ettekandjat? Ja taksojuhti? Ja… nahaalset oravat pargis? Ikka oli, aga ma tegin ju lihtsalt tööd.

Ja töö all ei pea ma mitte luuramist silmas – või vähemalt luuraja palka ma selle eest ei saanud. Ma olen täiesti avalikult tehnoloogiast kirjutav kolumnist ning tegin ametialaselt tutvust Ray-Ban’i ja Facebooki päikeseprillidega, milles peitub kaamera. Ning juurdlesin niisuguse vidina ja privaatsuse vahekorra üle.

Keegi ei pannud tähele, et ma neile James Bondi tegin. Ja kokku tuli mul selliseid eksperimente nädalaga üle kahekümne. Keegi ei märganud kaameraid ega salvestamise tulukest enne, kui ma neile ütlesin. (Et inimeste privaatsust austada, tunnistasin ma kõigile kohe üles, kui olin salvestamisega algust teinud. Ning kustutasin kogu materjali ka ära, kui nad seda soovisid.)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles