Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

WSJ: Facebook tahtis teha platvormi helgemaks. Kurjemaks läks

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Facebooki kasumi saladus on müüa reklaamijaile aega, mil kasutajate silmad platvormile on naelutatud. FOTO: DADO RUVIC/REUTERS

2018. aasta sügisel maandus Facebooki juhtivtöötaja postkasti meil BuzzFeed’i pealikult Jonah Perettilt. Too kurtis, et kõige riiakamat laadi sisu, mida internetiväljaanded avaldavad, levib Facebookis kui kulutuli ning on ühtlasi ajendiks toota seda üha rohkem.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ta tõi näiteks selle, milline edu saatis BuzzFeedi postitust pealkirjaga «21 asja, mille ütlemises vaat et kõik valged süüdi on.» Lugu sai Facebookis 13 000 jagamist ja 16 000 kommentaari ning paljud pahandasid BuzzBeediga, et selline asi üldse üllitati. Samuti läks vaidluseks rassiküsimuste üle. Peretti ütles, et kui nad midagi näiteks tervetest eluviisidest või loomadest kirjutavad, pääseb see vaevu pildile.

Peretti süüdistas Facebooki poolt sellesama aasta alguses uudisvoo algoritmi tehtud suuremat muudatust, mille eesmärk oli olnud hoogustada «tähendusrikkast sotsiaalset suhtlemist» (meaningful social interactions, MSI) sõprade ja sugulaste ringis, nähtub The Wall Street Journali poolt läbivaadatud Facebooki-sisestest dokumentidest, kus kõnealust meili tsiteeriti.

Tagasi üles
Back