WSJ: Facebook tahtis teha platvormi helgemaks. Kurjemaks läks

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Facebooki kasumi saladus on müüa reklaamijaile aega, mil kasutajate silmad platvormile on naelutatud.
Facebooki kasumi saladus on müüa reklaamijaile aega, mil kasutajate silmad platvormile on naelutatud. Foto: DADO RUVIC/REUTERS

2018. aasta sügisel maandus Facebooki juhtivtöötaja postkasti meil BuzzFeed’i pealikult Jonah Perettilt. Too kurtis, et kõige riiakamat laadi sisu, mida internetiväljaanded avaldavad, levib Facebookis kui kulutuli ning on ühtlasi ajendiks toota seda üha rohkem.

Ta tõi näiteks selle, milline edu saatis BuzzFeedi postitust pealkirjaga «21 asja, mille ütlemises vaat et kõik valged süüdi on.» Lugu sai Facebookis 13 000 jagamist ja 16 000 kommentaari ning paljud pahandasid BuzzBeediga, et selline asi üldse üllitati. Samuti läks vaidluseks rassiküsimuste üle. Peretti ütles, et kui nad midagi näiteks tervetest eluviisidest või loomadest kirjutavad, pääseb see vaevu pildile.

Peretti süüdistas Facebooki poolt sellesama aasta alguses uudisvoo algoritmi tehtud suuremat muudatust, mille eesmärk oli olnud hoogustada «tähendusrikkast sotsiaalset suhtlemist» (meaningful social interactions, MSI) sõprade ja sugulaste ringis, nähtub The Wall Street Journali poolt läbivaadatud Facebooki-sisestest dokumentidest, kus kõnealust meili tsiteeriti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles