Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Firmasid vintsutab laevatamise kallinemine. Mis väljendub hindades (1)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Maailma suurimaid konteinerlaevu Ever Given käesoleva aasta 20. augustil Suessi kanalit läbimas.
Maailma suurimaid konteinerlaevu Ever Given käesoleva aasta 20. augustil Suessi kanalit läbimas. Foto: SUEZ CANAL AUTHORITY/via REUTERS

Tavaliselt moodustavad transpordikulud lõpptoote hinnast vaid murdosa. Nüüd on neist kujunemas järjekordne kitsaskoht tarneahelas, mis kipub käima üle jõu firmadel, kes juba niigi toorme ja tööjõu eest rohkem raha välja peavad käima.

Kanga- ja käsitöömüüja Jo-Ann Stores’i sõnutsi maksavad nad mõnedel puhkudel toodete ühest kohast teise toimetamise eest kümme korda kõrgemat hinda kui varasemalt tavaks oli.

«Mõnikord on ookeanivedu nüüd tegelikult kallim kui toode ise,» ütles hiljutises intervjuus tegevjuht Wade Miquelon. Baashindu nad tõstnud pole ning loodavad, et tarneketiga seonduvad lisakulud on ajutised. «Tõenäoliselt on, ma arvan, aga kas ajutise all tuleks mõelda kuus kuud? Või 24 kuud?» küsis ta.

Tagasi üles