WSJ: Saksa majandus – Euroopa endine mootor on nüüd pidur

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Punane roheauto BMW iX xDrive 50 Zürichi autonäitusel 3. novembril 2021.
Punane roheauto BMW iX xDrive 50 Zürichi autonäitusel 3. novembril 2021. Foto: ARND WIEGMANN/REUTERS

Saksamaa ekspordile orienteeritud majandus oli ikka see töökindel ja ustav vedur, mis Euroopa madalikelt lahti tõmbas. Nüüd, kontinendi virgudes pandeemilisest apaatiast, lohiseb Saksamaa teiste järel.

Komponentide ja töökäte nappuse tõttu on Saksamaa tootjad raskustes autode ja tehaseseadmete tegemisega. Nad seisavad silmitsi lendukippuvate energiahindadega, mis niigi üüratuid elektriarveid veelgi krõbedamaks keeravad. Ning neil tuleb eelseisvatel aastatel uute puhasenergia standardite rahuldamiseks investeerida sadu miljardeid dollareid.

Hõlpsa väliskaubanduse ja tempoka globaliseerumise ajastu on andnud maad geopoliitilistele pingetele, transpordipitsitustele ning survele toota kohapeal. Hiina ettevõtted – Saksamaa suurimad kliendid – on muutumas konkurentideks. Nõudlus sakslaste luksautode järele on kaalukausil, nüüd, mil maailm elektriautode suunas sõidab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles