WSJ: Tühjad plastpudelid – rämpsust kuumaks kraamiks

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Kaks etiooplast tänavu 21. juunil Mekeles elektrifitseeritud kolmerattalisele veel ühte vanade plastpudelite kotti upitamas.
Kaks etiooplast tänavu 21. juunil Mekeles elektrifitseeritud kolmerattalisele veel ühte vanade plastpudelite kotti upitamas. Foto: YASUYOSHI CHIBA/AFP

Ennekõike maailmamerede ummistajana kuulsust kogunud plasttaara varud on üllatavalt napid olukorras, kus tarbijabrändid oma taaskasutuseesmärkide täitmise nimel karmi konkurentsisõda peavad.

Euroopas on minemavisatud plastpudelitest toodetavate PET-helveste hetkehinnad aasta algusest alates peaaegu kahekordistunud, näitab S&P Global Plattsi statistika. Hinnad on kerkinud ka Ühendriikides, kus keskkonnanõuded pakenditele nii karmid ei ole – kuid mitte sellisel määral. USA, Kanada ja Mehhiko PET-taara assotsiatsiooni NAPCOR andmetel on toidukategooria ringlussevõetud PET-i hind saavutanud 1 dollari taseme naelast (0,45 kg). Pandeemiaeelne hind oli 64 senti.

Järsu hinnatõusu taga on tempokalt kasvav nõudlus ringlussevõetud plastiku järele tuntud brändide poolt, kes on seadnud endale eesmärgid vähendada naftarohke uusplastiku kasutust pakendites. Maailma suurim toiduainetetootja Nestlé tahab kärpida uue plastiku kasutust ühe kolmandiku jagu aastaks 2025. Coca-Cola kavatseb kasutada käesoleva aastakümne lõpuks ringlussevõetud materjali vähemalt 50% ulatuses.

Tagasi üles