Üldlevinud nappuste keskel võib ühes valdkonnas üliküllus valitseda – lennukitootmises.
WSJ: Boeing ja Airbus ehitavad vist liiga palju lennukeid? (1)
Laupäeval, Dubai lennundusmessi eelõhtul, eemaldas Airbus katte oma värskeimatelt ennustustelt globaalse lennukinõudluse kohta. Euroopa lennukitootja eelduste kohaselt vajab kommertslennukiturg perioodil 2021-2040 tervelt 39 020 uut õhulaeva. Seda on vaid 0,5% vähem kui 2019. aastal prognoositud kahe kümnendi number. Paljud lennufirmad kardavad samas, et Covid-19 on ärilendudele permanentse põntsu pannud. Kontrastiks sellele on Airbus aga seda usku, et reisilennukite tarned tulevad oma Covidi-eelse trendi juurde tagasi lihtsalt kaheaastase lõtkuga – osalt tänu transpordilennukite suuremale müügile.
Väljavaade oli konservatiivsem, kui mõned analüütikud ootasid – kuigi konservatiivseks seda vaevalt nimetada võib. Sarnaselt põhikonkurendiga kärpis ka Boeing oma 20 aasta tarnete prognoosi 1% jagu. Mis tundub tagasihoidlik, eriti kuna USA lennukitootja prognoosid on alati kõrgemad. Pakkudes seekord lennukimüügi numbriks 43 610.