WSJ: Vastumürk inflatsioonile? Populaarsust kogub ostmisest hoidumine

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
«Ostmisest hoidumise» keskkondades vahetab omanikku üha rohkem riideesemeid. Pildil karusnahast kasukaga vanadaam kerges lumesajus Berliini Kreuzbergi linnajaos 2021. aasta 7. veebruaril.
«Ostmisest hoidumise» keskkondades vahetab omanikku üha rohkem riideesemeid. Pildil karusnahast kasukaga vanadaam kerges lumesajus Berliini Kreuzbergi linnajaos 2021. aasta 7. veebruaril. Foto: DAVID GANNON/AFP

Miljonid on liitumas gruppidega, kes neil vajalikke asju saada aitavad – sentigi maksmata.

31 aasta rekordi püstitanud inflatsiooni ja tuksi keeratud tarneketi tõttu otsivad paljud abi online-gruppidest, kus liikmed asju tasuta ära annavad. Viimaste kuudega on «ostmisest hoidumise» rühmitused hoogsalt populaarsust kogunud ning ühe sellise ettevõtmise, projekti Buy Nothing liikmete arv oli augusti seisuga 4,27 miljonit inimest.

Grupid riputavad üles postitusi asjadest, mida ära anda või välja laenata soovitakse, samuti aga sõnumeid sellest, mida keegi otsib. Jutt käib kõikvõimalikest asjadest alates toidust ja mööblist kuni – vähemalt ühel puhul – lõigatud juuksekiharateni. Ost, müük ja vahetuskaubandus pole lubatud. Enamik gruppe tegutseb Facebookis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles