WSJ: Kuidas reklaamiks kogutud mobiiliinfo USA riigiasutustesse jõudis

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Noor iirlane 3. aprillil 2021. päikese loojudes telefoniga Dun Laoghaire'i sadamas majakatusel signaali püüdmas. Organite jaoks oleks tema asukoha kindlakstegemine ilmselt käkitegu.
Noor iirlane 3. aprillil 2021. päikese loojudes telefoniga Dun Laoghaire'i sadamas majakatusel signaali püüdmas. Organite jaoks oleks tema asukoha kindlakstegemine ilmselt käkitegu. Foto: CLODAGH KILCOYNE/REUTERS

Mobiiltelefonitest tarbijainfo kogumise ja müümisega tegelev ettevõte tunnistas end olevat osade reklaamiandmete allikas, mida USA sisejulgeolekuministeerium (DHS) ja teised riigiametid kasutavad mobiiltelefonide positsioneerimiseks ilma vastava volituseta. Tegemist on salatseva, miljardeid dollareid liigutava tööstusharuga.

Singapuris asutatud ja Atlantas baseeruv digireklaamifirma Mobilewalla ütles läinud nädalal senaator Ron Wydenile saadetud kirjas, et on kaudselt edastanud osa andmeid, mida DHS, maksuamet IRS ja USA sõjavägi kasutasid seadmete volitusteta jälgimiseks ja positsioneerimiseks nii kodu- kui välismaal. Wydeni büroo, kes viib läbi uurimist asukohainfo vahendajate suhtes, edastas kõnealuse kirja The Wall Street Journalile.

Viimase kahe aasta jooksul on WSJ ja teised uudisorganisatsioonid kirjutanud läbipaistmatust ärivaldkonnast, kus äppidest ja reklaamivõrgustikest andmeid koguvad ettevõtted seda vahendajate kaudu riigiametitele edasi toimetavad. Kuna USAs kõikehõlmavad privaatsusseadused puuduvad, ei ole tarbijaandmete seesugune kasutamine sõnaselgelt keelatud. Seadusandjad ja regulaatorid on nüüd teinud ettepanekuid, kuidas selliste andmete kogumist, müüki ja kasutust piirata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles