Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Kuidas firmad hindu tõstmata hindu tõstavad (1)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Krõbinad kaupluseriiulil 15. oktoobril 2021 Virginia osariigis. Suurusjärke on erinevaid: «perele,» «hiiglastele» jne.
Krõbinad kaupluseriiulil 15. oktoobril 2021 Virginia osariigis. Suurusjärke on erinevaid: «perele,» «hiiglastele» jne. Foto: OLIVIER DOULIERY/AFP

Nõudluskõvera türanniat tunneb iga äri. Tõsta hindu ja müük käib alla. Langeta hindu ja ostjaid tuleb karjakaupa. Tavaliselt on valida – kas rohkem müüki või rohkem kasumit.

Hinnapoliitika püha graal on leida võimalusi sellest majandusseadusest mööda hiilida, tõsta hindu müüki kaotamata. Veelgi teravam on see küsimus aegadel nagu praegu, mil tootmiskulud tempokalt tõusevad ning hindu tuleb tõsta juba ainuüksi äri käimas hoidmiseks.

Kuid me elame ajal, mil klientidel on terav pilk ja kõva hääl. Kui firma «päriselt» hindu tõstab, märkavad seda peatselt mõned valvsad kliendid, kes sotsiaalmeedias kurtma kukuvad, ükskõik kui väike – või põhjendatud – see kergitus ka oli. Siis võib mõnest kaebusest suisa torm tõusta, tehes ka kõige hoolikamalt orkestreeritud hinnatõusu pihuks ja põrmuks.

Tagasi üles