Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Fookuses on Apple’i iPhone’i mantlipärija

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Analüütikute arvates üritab Apple järgmise superhitina käia välja nutiprillid. Pildil Vergence Labsi Epiphany Eyewear.
Analüütikute arvates üritab Apple järgmise superhitina käia välja nutiprillid. Pildil Vergence Labsi Epiphany Eyewear. Foto: Wikimedia Commons / Erick Miller

Kui kogu see Facebooki, virtuaalreaalsuse ja metaversumi tohuvabohu sinu meelest liiale läks, siis tuleval aastal triangel alles algab. Sest asjatundjate arvates avalikustab Apple siis Järgmise Suure Asja pärast iPhone’i ennast.

Teatavasti keskendub Facebookist tuletatud Meta Platforms meie praeguse reaalsuse alternatiivile. Kuhu sohval vedeledes peitu võiks pugeda. Apple üritab analüütikute arust enamat ning plaanib pakkuda peakomplekti või nutiprille, mis meie pärisvaatevälja kihtide kaupa infot, objekte ja andmeid paigutaks – otsekui digitaalset tähetolmu. Nad nimetavad seda liitreaalsuseks, aga öelge lihtsalt AR. Oma plaane ettevõte küll avaldanud pole, kuid sektori sisemusest visatakse vihjeid, et Apple’i esimene AR-asi tehakse võibolla teatavaks veel enne, kui 2022 otsa saab.

Tegevjuht Tim Cook on liitreaalsusest rääkinud juba niivõrd kaua, et sammu potentsiaalne kaalukus Apple’i enda ja terve tehnotööstuse jaoks võib me mõtetes hajuma hakata. Sõltuvalt eksperdist, keda sa parasjagu kuulama juhtud, on ARi (inglise keelest, augmented reality – toim) saatuseks üks kahest: pakkuda veel ühte teed internetti, või hõlmata see tervenisti ning kujuneda peaväravaks metaversumisse, mida mitmed firmad praegu omaenda sõnutsi ehitavad. Olgu kuidas on, AR-peakomplekti turg võib kujuneda tohutult suureks ning arvukad faktorid (vilumus kiipe teha ning ustavate äpiarendajate armee) paistavad osutavat sellele, et just Apple oskaks oma AR-ärile kärmelt kaitsevalli ümber ehitada, just nagu iPhone’ile.

Tagasi üles