WSJ: Digiauto tuleb. Lisakasumit ta tuua ei pruugi

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Stellantis soovib muuta maasturid nutitelefonideks ratastel. Pildil Jeep Wrangler Rubicon rahva rõõmuks raskusi otsimas.
Stellantis soovib muuta maasturid nutitelefonideks ratastel. Pildil Jeep Wrangler Rubicon rahva rõõmuks raskusi otsimas. Foto: BILL PUGLIANO/AFP

Investorid hellitavad lootusi, et autofirmad hakkavad tegema raha tarkvarapõhistelt «üle õhu» teenustega roolikeerajaile. Esialgu on sõiduriistade digivärskenduste kulutused siiski selgemad, kui nendest ühel heal päeval võibolla laekuma hakkav kasum.

Aasta algupoolel Fiat Chrysleri ja Peugeot’ ühinemise läbi sündinud Atlandi-ülene autotegija Stellantis käis teisipäeval välja oma uue tarkvarastrateegia. Tarkvarapõhistest toodetest ja tellimustest ennustab ettevõte endale 2030. aastaks 20 miljardit eurot aastakasumit. Selle nimel tuleb hakata kõvasti investeerima.

Kogu see uudsus põhineb uuel tehnoloogiaplatvormil «STLA Brain», mis teeb aastast 2024 alates võimalikuks tunduvalt mahukamad autotarkvara värskendused. Sellest hetkest peale hakkab iga uus Jeep ja RAM rohkem nutitelefoni moodi tunduma – kui isikupärastatud teenustest ja järjepidevast täiustumisest rääkida. Ning selliste hüvede eest loodab Stellantis siis raha küsida, nagu Apple seda teatud määral iPhone’ide puhul teha saab.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles