Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Mercedes-Benzi ootab metsikum maastik kui Freightlinerit

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Dailmeri aktsiatele mõeldes võiks kindla peale minna ja rekameheks kehastuda. Pildil põhjaameerikalik raskeveomersu Freightliner.
Dailmeri aktsiatele mõeldes võiks kindla peale minna ja rekameheks kehastuda. Pildil põhjaameerikalik raskeveomersu Freightliner. Foto: Wikimedia Commons / Pierre André

Mercedes-Benziga on ehk vingem ringi kimada, aga investoritel on Freightlineri rekas rahulikum minek.

Saksa autohiiu Daimleri kauaoodatud pooldumine sai reedel lõpuks ühele poole. Nii ongi investoritel nüüd kaks aktsiat, mille vahel kõheleda: Teslale konkurendiks kippuv Mercedes-Benz või iseseisvat elu alustav Daimler Truck. Luksbränd võib küll atraktiivne tunduda, aga veoauto ees näib laiuvat siledam tee.

Daimler Truck, kelle uuesti börsile toodud aktsiad reede hommikul 5% ülesmäge sõitsid, on rahuliku vahemaaga maailma suurim raskeveoautode ehitaja – kuid jäi grupis alati nooblite mersude varju. Taolises hämarikus õnnestus neil pikki aastaid viletsaid tulemusi teha ja mitte «vahele jääda». Kolmandas kvartalis oli nende korrigeeritud müügitulu 5,5% ehk börsikaaslase Volvo Groupi omast vaid pool. Kaheks lahutamine, mille tegevjuht Ola Källenius veebruaris välja kuulutas, suunas sellisele viletsusele eredamad esituled.

Tagasi üles