WSJ: Lääne sanktsioonid nurjasid Venemaa katse jõuda isemajandamiseni (2)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Ka prestiižiprojektid ei pääse välismaiste komponentideta. Suhoi Superjet 100 on küll tehtud Venemaal, aga pool selle osade maksumusest läheb importdetailidele, nagu näiteks mootorid.
Ka prestiižiprojektid ei pääse välismaiste komponentideta. Suhoi Superjet 100 on küll tehtud Venemaal, aga pool selle osade maksumusest läheb importdetailidele, nagu näiteks mootorid. Foto: PASCAL ROSSIGNOL/REUTERS/Scanpix

Venemaa püüdis aastaid end imporditud kaupadest lahti harjutada, et kindlustada oma majandust Lääne sanktsioonide vastu.

Nüüdseks on pärast Venemaa sissetungi Ukrainasse kehtestatud sanktsioonide mõjust näha, et Moskva katsed ei kandnud vilja. Venemaa jätkuv sõltuvus impordist tähendab, et tal seisab ees valus majanduslik kohanemine.

Osa Venemaa autotööstusest lõpetab töö välismaiste detailide puuduse tõttu. Riigi juhtiv kodumaine reisilennuk saab mootorid ja muud olulised osad välistarnijatelt. Välismaine loomatoit ja -ravimid on kadunud poeriiulitelt.

«Impordi asendamine pole suutnud saavutada oma eesmärki muuta Venemaa selliste sanktsioonide suhtes vähem haavatavaks,» ütles Saksa rahvusvaheliste suhete ja turvalisuse instituudi Vene majanduse spetsialist Janis Kluge. «Venelaste ambitsioonid olid algusest peale ebarealistlikud, sest Venemaa-taoline väike majandus ei suuda ise ehitada kompleksseid ja kõrgtehnoloogilisi kaupu. See lihtsalt pole võimalik.» Välismaiste toodete asendamiseks võib kuluda aastaid, lisas ta.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles