WSJ: Hyundai ja Kia kutsuvad Tesla joonele. Järge ootavad hiinlased

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Naisterahvas 28. veebruaril Genfis Kia EV6 kapotil «aasta auto» kleepsu poleerimas.
Naisterahvas 28. veebruaril Genfis Kia EV6 kapotil «aasta auto» kleepsu poleerimas. Foto: SALVATORE DI NOLFI/AP

Viimane kord pöörasid globaalinvestorid Hyundaile suuremat tähelepanu päevil mil too Apple’ile elektriautode ehitamise kõnelusi pidas. See plaan vedu ei võtnud, kuid Lõuna-Korea konglomeraadi konkurentsijõud on ainult kasvanud. Mis võib pakkuda malli Hiina firmadele, kes samalaadseid globaalseid ambitsioone hellitavad.

Tõenäoliselt lõpetas Hyundai koos sõsara Kiaga tänavuse avapoolaasta maailma viie juhtiva elektriautotootja hulgas, hübriidid välja arvatud. Hyundai müüs elektrikaid umbkaudu 100 000 tükki. Kia, mis kolmandiku jagu Hyundai omanduses on, oma numbrit avaldanud pole. Kuid laias laastus on nende elektrimüük viimastel kuudel kaaslasega sammu pidanud, nii et kahepeale saadi ilmselt lahti ligikaudu kahesajast tuhandest.

Turuliider Tesla on siiski veel kaugel ees. Shanghai tehase lockdown-probleemidest hoolimata toimetati ostjaile 565 000 auto ringis. Maas ollakse ka Volkswagenist, mis sai arvatavasti poolaastaga müüdud 250 000 elektriautot (lõplik number avaldub reedel). Ameerikas on Hyundai-Kia tänavu Teslale põhikonkurendiks olnud, Euroopa elektriautoturgu juhib aga Volkswagen.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles