R, 9.12.2022
Börsi ja krüptoturu hinnad toob sinuni

WSJ: Langust aduvad Euroopa autofirmad loodavad USA ja Hiina peale

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
William Boston
, ajakirjanik, WSJ
WSJ: Langust aduvad Euroopa autofirmad loodavad USA ja Hiina peale
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Mercedes, taustaks pilvine taevas.
Mercedes, taustaks pilvine taevas. Foto: Hippopx.com
  • Saksa automeistrid on kaotamas usaldust Euroopa majanduse vastu

Euroopa autotoojad näevad kodukontinendi majandustaevasse pilvi kogunemas ning otsivad tormivarju Ameerikast ja Hiinast.

Neljapäeval avaldas Müncheni Ifo-instituut oma paljujälgitud raporti, milles Saksa autofirmad ja tarnijad tunnistavad, et on Euroopa majanduse suhtes usaldust kaotamas. Oluline kindlustundeindeks on oktoobris teravalt langusse läinud.

Ifo tööstusanalüütiku Oliver Falcki sõnutsi kisuvad firmatulusid alla nõrgenev nõudlus, samuti aga materjalide ja tootmise kallinemine.

Üldkokkuvõttes polnud autotootjate kolmanda kvartali tulemused küll laita – seda tänu toodangule kleebitud kopsakamatele hindadele.

Head sõnumid kõlasid peamiselt väljastpoolt Euroopat.

BMW kandis kvartali kohta ette netotulu 98,5-protsendilise kasvu 2,8 miljardile eurole, kiites selle eest erakordseid edusamme Hiinas.

Sel ajal kui EL ja USA debateerivad Hiina-sõltuvuse vähendamise teemadel, on sakslased täis otsustavust seista oma sealse äri eest kindlana kui kalju. BMW tegevjuht Oliver Zipse jättis neljapäevase pressikonverentsi vahele ning liitus kantsler Olaf Scholziga tema diplomaatilisel visiidil Pekingisse. Kaaskonnaga ühines ka Volkswageni verivärske tüürimees Oliver Blume.

Oliver Zipse (paremal) ja Saksamaa toonane rahandusminister Olaf Scholz BMW pressiüritusel Berliinis 28. novembril 2019.
Oliver Zipse (paremal) ja Saksamaa toonane rahandusminister Olaf Scholz BMW pressiüritusel Berliinis 28. novembril 2019. Foto: Gerhard Leber via www.imago-images.de/imago images/Gerhard Leber

«Hiina pole risk, vaid võimalus,» ütles meediale BMW finantsjuht Nicolas Peter.

Uusi BMWsid läks ühtekokku müügiks 587 744 ehk aastatagusest 0,9 protsenti vähem. Numbri kiskus alla 11-protsendiline kukkumine Euroopas. USAs rühkis müük üles 4%, Hiinas 5,7 protsenti.

«Saksamaale ja osadele Euroopast ennustatakse 2023. aastaks üha enam majanduslangust, USA ja Hiina käsi käib ilmselt mõnevõrra paremini,» ütles Peter.

Stellantis (kelle tallis istuvad Peugeot, Citroën, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram jt) esitas kolmanda kvartali kohta kasvunumbrid ning kinnitas, et aastaeesmärk saab täidetud.

Suurpanga UBS autoanalüütikud kirjutasid klientidele, et Stellantis sõitis USA kasumi lainel ning nende peamiseks eduvõtmeks oli Põhja-Ameerika.

Kuna komponentide tarneprobleemide tõttu on uute autode müük mõnevõrra pärsitud, üritavad autotootjad raamatupidamist putitada jõulise hinnapoliitikaga. Teenides head raha isegi siis, kui sõidukeid müüakse vähem.

Mercedes-Benz on kasumi maksimeerimise nimel hinnanud üles kogu oma tootevaliku. 26. oktoobril kandsid nad ette, et tõstsid müügitulu kolmandas kvartalis 14,5 protsendi peale (aasta tagasi 8,8%). Mis tähendas netokasumi kerkimist 1,87 miljardilt eurolt 3,92 miljardile – suuresti hinnapoliitika tiivul.

Bernstein Researchi analüütikud ütlesid, et nende meelest on Mercedes oma kallimate hindade tõttu eelseisva majanduslanguse eest paremini kaitstud kui konkurendid.

«Me usume, et nad jäävad oma eliithinnale kindlaks, kui asjad hulluks lähevad,» ütlesid analüütikud.

Selline strateegia ei paista aga aitavat James Bondi poolt legendaarseks seigeldud Aston Martinit. Oma kolmanda kvartali maksueelseks kahjumiks kandis brittide luksfirma ette 225,9 miljonit naela (ehk 257,3 miljonit dollarit). Alles aasta tagasi kaotati tühised 97,9 miljonit.

Filminäitleja Pierce Brosnan poseerimas Aston Martini kapotil jaanuaris 1995.
Filminäitleja Pierce Brosnan poseerimas Aston Martini kapotil jaanuaris 1995. Foto: RUSSELL BOYCE/REUTERS

—Kaasautor: Kim Richters

Inglise keelest tõlkinud Urho Meister

Märksõnad
Tagasi üles