WSJ: Elektriauto pööras nina odava aku poole. Teekonna hinnaga (1)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Tesla toimetamine laadimisele Sacramentos 19. augustil 2018.
Tesla toimetamine laadimisele Sacramentos 19. augustil 2018. Foto: Robert Couse-Baker/Wikimedia Commons

Automaailmas käib võiduajamine taskukohase elektriauto ehitamise nimel. Järgmine etapp on odavam aku, mis paraku pakub aga lühemat teekonda taaskordse laadimiseni.

Liitiumraudfosfaataku kavatsevad kasutusele võtta mitmed automaailma suurnimed. LFP-akuna (LiFePo4) tuntud lahendus on tavakasutuses Hiinas, maailma suurimal elektriautoturul. Rauale rajatud akud on odavamad, kui Põhja-Ameerikas ja Euroopas levinud nikli ja koobalti kombinatsioon.

Nagu seletavad Tesla, Ford, Rivian jt, saaks niklit, koobaltit ja muud kallist ja haruldast kraami eirates treida taskukohasemaid elektriautosid. Seda aga laadimisvahelise läbisõidu arvelt ning kesk karme tarneküsimusi.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles