WSJ: Kui hinna lõpp oli 99, maksid sa ilmselt liiast

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Üheksauputus.
Üheksauputus. Foto: FREDERIC J. BROWN/AGENCE FRANCE-PRESSE/GETTY IMAGES

Jõuluajal kauplustes kolades kohtad sa kindlasti kõikjal numbrit 9. Päkapiklik kommikarp on 4.99 dollarit, telekas 299, kaunite kõrvaklappide eest küsitakse 99.99.

Üheksatrikk täpselt teatud hinnalati all on niivõrd levinud, et enamjaolt me sellele enam ei mõtle. Ja kui mõtlemegi, siis üleolevalt kaasa tundes tobudele, kes sellist lihtsat asja ei mõista, et 99.99 on seesama mis 100.

Aga tegelikult on sind 9-lõpuliste hindadega haneks võetud ikkagi – kuid hoopis teisel moel, kui kardad. Trobikond teadlasi on tõele jälile jõudnud. Esiteks pole 9.99 dollarit loomulikult sugugi soodsam kui kümme. Kuid mis veel hullem: tihtilugu on see üleüldse üks kehv ja kallis pakkumine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles