WSJ: Tervist, ultrapika liuga elektriauto. Hüvasti, pistikupeatus (4)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Lucid Air Grand Touringu versioon väljapanekul Lucid Motorsi salongis San Joses (California) 13. juulil 2021.
Lucid Air Grand Touringu versioon väljapanekul Lucid Motorsi salongis San Joses (California) 13. juulil 2021. Foto: Ganbaruby/Wikimedia Commons

Tahad juba täna täiselektrilist kulgemist kogeda? Siis pole muud, kui laod letti 138 000 dollarit, oled öise parkimiskohaga paindlik – ja varud kuhjaga kannatust.

See ja nii mõndagi veel selgus 1600 kilomeetrisel reisil, mille käigus kordagi lihtsalt laadimiseks peatuma ei pidanud. Istumise all Lucid Air Grand Touring, sai New Yorgist Montreali ja tagasi sumisetud üksnes öiste stepsliseisakute varal. Kuna aeg ja eesmärk lubasid, võisin piirduda aeglasemate 2. taseme tavalaadijatega, millega USA tasapisi täitub ning millest elektriautovaimustuses Kanada paistab suisa kubisevat.

Niivõrd pikk ja päevaste laadimispeatusteta teekond muutus mõeldavaks alles mullu, mil turule tuli täiesti uus klass ultrapika läbisõiduga elektriautosid, nagu Tesla Model S Long Range, Ameerika Ühendriikide Keskkonnaagentuuri (EPA) ametliku akuteekonnaga 652 kilomeetrit, ning Lucid Air Dream Edition – kellele EPA pakub 837 km. (Minu katseauto prognoos on 830 km). Võrdluseks võib mainida, et selline efektiivne bensiiniauto nagu Honda Civic sõidab EPA andmetel paagitäie kütusega linnas/maanteel keskmiselt 724 kilomeetrit.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles