WSJ: Lääne autotootjate ajastu Hiinas sai läbi (1)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Jõukat hiinlast aitab rohetulevikku sõidutada luksusmaastur Yangwang U8.
Jõukat hiinlast aitab rohetulevikku sõidutada luksusmaastur Yangwang U8. Foto: Wikimedia Commons/JustAnotherCarDesigner

Hiina automargid jätavad järjekindlalt varju oma konkurente Läänest, kuulutades kohalike elektriautode kasvavat mõju – ning Pekingi tööstuspoliitika triumfi.

2023. aasta kuue avakuuga haarasid kohalikud margid Hiina automüügist 54 protsenti, näitab sealse autoassotsiatsiooni CPCA esmaspäevane statistika. Aastatagune osakaal oli 48%. Tegemist on juba teise järjestikuse poolaastaga, mil kohalik toodang välismaalastest ette põrutab. Müüginumbrites kajastub ka eksport.

Lääne autotootjad on Hiinas domineerinud aastakümneid – sellest ajast peale, kui neil lubati asutada ühisettevõtted kohalike partneritega. Mõned said ratsa rikkaks, kui Hiina Ameerika maha jättis ja maailma suurimaks autoturuks sirgus. Kuid nüüd on kodumaised tegijad endale võõramaalastest võimsama läbimüügi kindlustanud ning Lääne valitsusaeg on läbi.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles