WSJ: Amazon kasutas hindade tõstmiseks salapärast algoritmi Nessie

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, ajakirjanik, WSJ
Copy
Amazon laenas algoritmile nime Loch Nessi koletiselt hellitusnimega Nessie.
Amazon laenas algoritmile nime Loch Nessi koletiselt hellitusnimega Nessie. Foto: unukorno/Flickr

Amazon.com kasutas algoritmi koodnimega «projekt Nessie» peilimaks välja hinnatõusu taset, millega konkurendid kaasa tuleksid, selgub USA föderaalse kaubanduskomisjoni FTC monopolivastasest kohtuasjast.

Kaebusega kursis olevate allikate sõnutsi aitas algoritm Amazonil kasvatada kasumit kõikides tootekategooriates. Ning kuna firma mõjujõud e-kaubanduses on niivõrd suur, tuli konkurentidel samuti hindu tõsta ja klientidelt rohkem raha küsida. Puhkudel, kui konkurendid oma hindu Amazoni tasemele ei kergitanud, tõi algoritm – mis pole enam kasutuses – toote normaalsele hinnatasemele tagasi.

Nessie't kasutati ka hindade viimiseks teatud konkurendi, nagu Target.com, allahindluse tasandile, misjärel langetasid hindu ka teised konkurendid. Kui Target oma kampaania lõpetas, jäid Amazon ja teised konkurendid selle madalama hinna juurde ja hoidsid võrdset taset, rääkisid endised töötajad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles