:format(webp)/nginx/o/2023/10/05/15634073t1hed54.jpg)
Amazon.com kasutas algoritmi koodnimega «projekt Nessie» peilimaks välja hinnatõusu taset, millega konkurendid kaasa tuleksid, selgub USA föderaalse kaubanduskomisjoni FTC monopolivastasest kohtuasjast.
Amazon.com kasutas algoritmi koodnimega «projekt Nessie» peilimaks välja hinnatõusu taset, millega konkurendid kaasa tuleksid, selgub USA föderaalse kaubanduskomisjoni FTC monopolivastasest kohtuasjast.
Kaebusega kursis olevate allikate sõnutsi aitas algoritm Amazonil kasvatada kasumit kõikides tootekategooriates. Ning kuna firma mõjujõud e-kaubanduses on niivõrd suur, tuli konkurentidel samuti hindu tõsta ja klientidelt rohkem raha küsida. Puhkudel, kui konkurendid oma hindu Amazoni tasemele ei kergitanud, tõi algoritm – mis pole enam kasutuses – toote normaalsele hinnatasemele tagasi.