WSJ: Kuidas reklaam sinu telefonis valitsusel luurata aitab

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Bussireisijad telefonis. Foto on illustratiivne.
Bussireisijad telefonis. Foto on illustratiivne. Foto: ALEXANDER ZEMLIANICHENKO/AP

Telefonidesse ja arvutitesse paigaldatud tehnoloogia, mis meile reklaame serveerib, võib olla riiklike luureagentuuride teenistuses.

Mobiiliäppidest ja reklaamindusest ammutatud informatsioon maalib miljardite seadmete internetitegevusest rikkaliku ja üksikasjaliku pildi. Logifailid ja tehnilised andmed pakuvad elavat huvi valitsustele, kelle kasutuses on ka salastatud info, ning neid kombineerides on hõlbus saada süvaülevaade inimese käitumisest nii internetis kui ka reaalelus. Nagu nähtub USA luurekogukonna äsjasest raportist, paljastavad tarbijaelektroonikaga kogutud andmed igaühe kohta tundlikku informatsiooni «moel, mida vähesed ameeriklased mõistavad ja veel vähemad vältida võivad».

WSJ tegi kindlaks vahendajate ja reklaamibörside võrgustiku, kelle andmed voolasid äppidest USA kaitseministeeriumile ja luureagentuuridele ettevõtte kaudu nimega Near Intelligence.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles