WSJ: Miks mitte keegi rohepööret kinni maksta ei taha (8)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, majanduskommentaator, WSJ
Copy
Transpordiratastel Ørstedi tuuleturbiini alus New Jerseys Paulsboros 6. juulil 2023.
Transpordiratastel Ørstedi tuuleturbiini alus New Jerseys Paulsboros 6. juulil 2023. Foto: Wayne Parry/AP

Mõnda aega jõudsid Washington ja Wall Street fantaseerida, et nullheitmetele üleminek on kullasoon. «Minu jaoks tähendab kliimamuutus töökohti,» ütles president Biden. Kui Wall Street kuulis sõna roheenergia, kangastusid talle kasumid. Kui Ford Motor elektrilise Mustangi ja pikapi turule paiskas, lendas ta turuväärtus esmakordselt üle 100 miljardi.

Sel aastal leidis see fantaasia oma otsa. Elektriautode nõudlus on toonud pettumuse ning nende valmistajad tõmbavad tootmist koomale ja ostavad tagasi aktsiaid. Meretuuleparkide arendajad on projektidele kriipse peale tõmmanud. Puhasindeks S&P Global Clean Energy on tänavu kukkunud 30 protsenti. Fordi väärtus tagurdas 42 miljardile dollarile.

Mis ei tähenda, et rohepööre seiskuks. Sel nädalal Dubais COP28 tippkohtumisel istuvad ametnikud on kliimamuutuse pärast sama murelikud kui varem. Kasvab ka taastuvenergia osakaal. Väga kauges tulevikus võib tõesti selguda, et kui planeet soojeneb vähem, tõuseb sellest ka majanduslikku tulu.

Kommentaarid (8)
Copy
Tagasi üles