Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Kas elektriauto aitab majandust? (1)

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Hiina president Xi Jinping elektriautoga ees ja lihtne sakslane kiviaegsega kannul Mainzi linna karnevalil veebruaris 2024.
Hiina president Xi Jinping elektriautoga ees ja lihtne sakslane kiviaegsega kannul Mainzi linna karnevalil veebruaris 2024. Foto: Michael Probst / AP

Kui sa sisepõleja asemele elektrika soetad, tuleb see siis majandusele kasuks?

Rohkem on moes küsida, kas elektriautod aitavad keskkonda. Vastus on, et CO2 arvestuses jah, kuigi laiemalt lähenedes sõltub kõik kõvasti sellest, kuidas genereeritakse neid liikuma lükkavat elektrit ning kust kougitakse akumaterjalid. Aga tagant tulevale tossule on riigiabi pikemat aega ehitunud, USA oma samuti.

Kui keskkonnasõbralik toode endast majandusriski kujutab, kaotab ta riskiteguri kasvades rahva toetuse. Mis paistab juba juhtuvat: mõned lääneriigid on oma elektriautousus jahenenud ja kardavad, et need ajavad hullemaks inflatsiooni, tööstusliku tööhõive ja niigi raske riigivõla.

Tagasi üles