Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Meta on näidanud sadu kokaiini ja muude narkootikumide reklaame

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
15-aastane Elijah Ott Californiast suri läinud aastal üledoosi tagajärjel pärast seda, kui oli otsinud Instagramist narkootikume.
15-aastane Elijah Ott Californiast suri läinud aastal üledoosi tagajärjel pärast seda, kui oli otsinud Instagramist narkootikume. Foto: Zaydee Sanchez / WSJ

Meta Platforms näitab Facebookis ja Instagramis reklaame, mis juhivad kasutajaid internetist narkootikume ostma – ning seda mitu kuud pärast seda, kui WSJ esimesena kirjutas, et sotsiaalmeediahiidu ähvardab sellise käitumise eest föderaaluurimine.

Ettevõte on jätkanud tulu teenimist reklaamidelt, mis lähevad vastuollu firmareeglitega, et narkootikumide ja retseptiravimite müügi promomine on keelatud. WSJ avastas juulis platvormidelt kümneid kokaiini- ja opioidide reklaame, ning seda veel läinudreedese seisuga. Ühe mittetulundusorganisatsiooni tehtud uuring leidis neid viimaste kuudega sadade kaupa.

Reklaamid näitavad pilte rohupurgikestest, tabletihunnikutest või kokaiinipakkidest. «Anna sisse oma tellimus,» ärgitas üks, mille WSJ leidis juulis. Seal oli ka foto žiletiterast ja kollasest pulbrist, millest olid moodustatud tähed DMT – psühhedeelne narkootikum.

Tagasi üles