Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Burgerid, Botox ja Birkini käekotid: Hiina ja USA tarbimise kahanemisel on laiem mõju

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
McDonald'si teatel on madalama sissetulekuga ameeriklased hakkanud nende söögikohti üha vähem külastama.
McDonald'si teatel on madalama sissetulekuga ameeriklased hakkanud nende söögikohti üha vähem külastama. Foto: MARIO TAMA / Getty Images via AFP / Scanpix

Kui pool aastat on selja taha saanud, näevad mitme hiigelettevõtte juhid kahel maailma suurimal turul probleeme.

McDonald’siga alustades ja Mercedes-Benziga lõpetades on juhtide jutt selline, et paljud Hiina ja USA tarbijad on kulutamist koomale tõmbamas. Sel on erinevad põhjused. Hiinas vähendavad nõudlust rikkiläinud eluasemeturg, palgasurve ja mure süngemaks muutuva majandusprognoosi pärast.

USAs tunneb mõni leibkond pärast kõrge inflatsiooni perioodi rahalist kitsikust – eriti selline, kel madalam sissetulek. Juulis aeglustus tööturuministeeriumi teatel värbamine ning USA töötuse määr tõusis 4,3 protsendini.

Tagasi üles