Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Putin püüab globaalkaubandust ümber korraldada. Kas see tal õnnestub?

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
President Vladimir Putin uue Vene jäälõhkuja tüüpi LNG-tankeri ristimise tseremoonial 3. juunil 2017. Laev sai nimeks Christophe de Margerie – Prantsuse naftafirma Total S.A. tegevjuhi järgi, kes hukkus Moskvas lennuõnnetuses 20. oktoobril 2014.
President Vladimir Putin uue Vene jäälõhkuja tüüpi LNG-tankeri ristimise tseremoonial 3. juunil 2017. Laev sai nimeks Christophe de Margerie – Prantsuse naftafirma Total S.A. tegevjuhi järgi, kes hukkus Moskvas lennuõnnetuses 20. oktoobril 2014. Foto: POOL/REUTERS

Pärast Ukrainasse tungimise majanduslikke tagasilööke üritas Venemaa oma väliskaubanduse läänest itta ümber pöörata ning rajada uusi sanktsioonikindlaid ühendusi Aasia hiiglaste Hiina ja Indiaga.

Nüüd, kaks ja pool aastat hiljem ongi Vene nafta enamjaolt neid liine pidi liikuma läinud ning sõjamasina naftatuludega käimas hoidnud. Kuid kuna sanktsioonid teravnevad ja vananev taristu tekitab kitsendusi, on teiste toormete välismaale toimetamine problemaatiline (soovitav on vaadata kaarte ja graafikuid originaalartiklist – toim). Eriti keerukaks on osutunud just raskesti transporditavaid materjale ja kaupasid puudutavate kaubandussuhete ümberkujundamine, millest mõned on aastakümnete vanused.

Heidame olukorrale pilgu.

Tagasi üles