Kui American Airlinesi reisilennuk Boeing 777 tänavu märtsis Pakistani kohal lendas, hakkas kabiinis plärisema häirekell, et tõuse kohe kõrgemale – pull up! Kapten Dan Carey taipas jalamaid, et seadmed valetavad, kuna kõrgust oli ligi 10 kilomeetrit ja maapind kaugel all.
Tellijale
WSJ: Elektrooniline sõjapidamine hirmutab lennufirmasid ja piloote
Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Hoiatuse põhjustas elektroonilise võitluse element, millega sajad tsiviilpiloodid iga päev kokku puutuvad: GPS-signaalide segamine. Nii et tegemist oli valehäirega, kuid samas kujuka näitega sellest, kuidas libasignaalid, millega armeed droone ja rakette eemale tõrjuvad, nüüd ka üha enam kommertslennukitesse tungivad.
«See tegi murelikuks, aga eriti ei ehmatanud, kuna me olime reisikõrgusel,» ütles Carey. Kui aga samal ajal mootoririke või mõni teine hädaolukord oleks tekkinud, võinuks tekkida äärmiselt ohtlik olukord.