Päevatoimetaja:
Urho Meister

WSJ: Elektriliste lennutaksode kõva maandumine

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
Copy
Liliumi tegevjuht Klaus Roewe esitlemas 14. oktoobril Gautingis linnadevahelise elektritakso täismõõdulist mudelit, mis suudaks kanda kuut reisijat.
Liliumi tegevjuht Klaus Roewe esitlemas 14. oktoobril Gautingis linnadevahelise elektritakso täismõõdulist mudelit, mis suudaks kanda kuut reisijat. Foto: ANGELIKA WARMUTH / REUTERS

Võib-olla ei vaja elektrilised lennutaksod maandumiseks küll palju pinda, aga õhku tõusmiseks on ikkagi tarvis tohutult raha.

Läinud nädalal teatas idufirma Lilium, kes valmistab elektrilisi vertikaalselt startivaid ja maanduvaid sõiduvahendeid (electric vertical takeoff and landing vehicle, eVTOL), et nende peamised Saksa tütarfirmad taotlevad pankrotikaitset.

Kahtlused on selle Müncheni ettevõtte elujõulisust ümbritsenud kaua, kuid kuidagiviisi suutsid juhid ikkagi kapitali kaasata. Seekord aga sekkus valitsuskoalitsiooni kuuluv rohepartei ning blokeeris 100 miljoni eurose eeldatava laenu riigiomanduses pangalt KfW, mis Liliumi sõnul oli juba lubatud erarahastuse lõplik eeltingimus. Pärast seda on lisaraha andmisest keeldunud ka Baieri ametiisikud.

Tagasi üles