WSJ: Miks keeruline hinnastamine tarbijale vastu hakkab

Artikli sisu pärineb partnerväljaandest The Wall Street Journal.
, turundusprofessor
Copy
Hommikueine hotellis.
Hommikueine hotellis. Foto: Holsteiner Hof / Pixabay

Isegi tavalistel aegadel võib hindade tõstmine firmade jaoks riskantsevõitu ettevõtmine olla. Alati valitseb oht, et kliendid ärrituvad ja ostudega koomale tõmbavad. Või et konkurendid turuosa napsavad.

Neil päevil pole ettevõtetel sageli aga midagi parata: toorme ja tööjõu kallinemine ning pandeemiliselt tõmblev tarbijakäitumine ei jäta teist valikut.

Aga kuidas seda teha? Kuna paljud brändid tänavu juba nagunii hindu on kergitanud, ei tule taaskordne üleüldine tõstmine ilmselt kõne alla. Pole siis imestada, et firmad hiilivamat lähenemist viljelevad ja tihtipeale keerukamat hinnakujundust kasutavad. Näiteks võidakse küsida raha iga üksikasja ja liigutuse eest, või siis pakkuda rikkalikumalt tooteversioone hinnaskaala alumises ja ülemises otsas. Või muudetakse hindu tihemini – nagu lennufirmad juba aastakümneid teinud on.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles